|

Automobilių išperkamoji nuoma: ką reiktų žinoti ir įvertinti perkant automobilį

Žmonės jau įprato daugelį dalykų pirkti išsimokėtinai: nekilnojamojo turto, buitinės ar kompiuterinės technikos, tačiau vis dar vengia išsimokėtinai įsigyti automobilį. Greičiausiai tokią situaciją lemia informacijos apie išperkamąją nuomą, jos galimybes ir galimus pavojus, trūkumas. Autoreviu.lt pamėgino užpildyti minėtą informacinę spragą. Mums mielai pagelbėjo „Nordea Finance Lithuania” Lengvųjų automobilių skyriaus pardavimų vadybininkas Jonas Žydelis. Taigi, kas ta baisioji išperkamoji nuoma, liaudyje geriau žinoma lizingo pavadinimu? Lietuviškas šios operacijos pavadinimas tiksliai apibūdina jos esmę: nuoma, kuri baigiasi daikto, šiuo atveju – automobilio – išpirkimu. Kreiptis į bet kurią išperkamosios nuomos bendrovę gali pilnametis, reguliarias legalias pajamas Lietuvoje turintis Lietuvos Respublikos pilietis ar leidimą nuolat gyventi ir dirbti šalyje turintis užsienio valstybės pilietis. Gali būti vertinamos kelių šeimos narių ar papildomos pajamos (nuomos, autoriniai honorarai ir kt.). Jeigu gyvenate ir dirbate užsienyje, prašymas leisti įsigyti automobilį išperkamosios nuomos būdu greičiausiai bus atmestas. Jei esate užsienio valstybės pilietis ir Lietuvoje turite terminuotą darbo sutartį, automobilį išperkamosios nuomos būdu galėsite įsigyti tik pasirašęs tokią sutartį, pagal kurią automobilis bus išpirktas greičiau, negu baigsis terminuota darbo sutartis.

|

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės ir KASKO draudimas

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas apdraudžia ne pačią transporto priemonę, bet vairuotojo civilinę atsakomybę prieš kitus asmenis ir jų turtą. Tai reiškia, kad nesvarbu, kokią ir kam žalą padarytų važiuojanti transporto priemonė – apgadintų kitą automobilį ar statinius, netgi sužalotų žmogų, nuostolius nukentėjusiai pusei atlygins draudimo bendrovė. Kartais klaidingai manoma, kad atlyginami tik automobiliui padaryti nuostoliai, tačiau tai nėra tiesa – Privalomasis draudimas atlygina ir žmonių patirtus nuostolius, gydantis sužalojimus, taip pat – negautas pajamas. Privalomasis transporto priemonių draudimas Lietuvoje visose draudimo bendrovėse yra vienodas, nes visos bendrovės vadovaujasi tuo pačiu Lietuvos Respublikos Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymu. Pagal šiuo metu galiojantį įstatymą draudimo bendrovė nukentėjusiajam atlygina nuostolius, padarytus turtui iki 100 tūkst. eurų, asmeniui – iki 500 tūkst. eurų. Šis draudimas galioja ne tik Lietuvoje bet ir visoje Europos Sąjungoje. Vykstant į kitas užsienio šalis, pavyzdžiui, Rusiją ar Baltarusiją, su savimi reikia turėti dar ir vadinamąją Žaliąją kortą. „If draudime”, apsidraudusiems privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ji išduodama nemokamai. Nors Privalomasis draudimas ir yra vienodas, tačiau skirtingose draudimo bendrovėse gali skirtis jo kaina.

|

Moteris vis labiau domina automobiliai

Lietuvoje sparčiai daugėja pradėjusių vairuoti automobilius moterų. Tai parodė naujausi būsimus vairuotojus egzaminuojančios valstybės įmonės “Regitra” duomenys. Šie duomenys apibendrina pastarųjų trejų metų egzaminavimo rezultatus. VĮ “Regitra” duomenimis, vairavimo praktikos egzaminą šalyje pernai išlaikė 35,7 proc. daugiau moterų, nei prieš porą metų (2005 m. – 24,7 tūkst., 2003 m. – 15,9 tūkst.). Tendencija, rodanti augantį moterų susidomėjimą vairavimu ir automobiliais, nesikeičia ir šiemet. Per šių metų sausį vairavimo praktikos egzaminą Lietuvoje išlaikė 1649 moterys, tai yra, 22,7 proc. daugiau, nei atitinkamu laikotarpiu pernai. “Nuolat didėjantis žmonių mobilumas, palyginti maža naudotų automobilių kaina bei plati jų pasiūla šalies rinkoje, o taip pat didelis dėmesys lygioms lyčių galimybėms bei moterų emancipacija – visa tai skatina moteris įvertinti tuos patogumus, kuriuos joms gali suteikti automobilis”, – komentuodamas naujausius egzaminų rezultatus sakė VĮ “Regitra” Generalinis direktorius Ramutis Oleka.

|

Avarija – ir dėl lytinio nepasitenkinimo

Neseniai pasigirdo nuomonė, kad neretai avariją padaro savo lytiniu gyvenimu nepatenkinti vairuotojai. Pasirodo, iš pirmo žvilgsnio absurdiškas ir juokingas pasiteisinimas turi rimtą pagrindą. „Stresas, greitas gyvenimo tempas, pervargimas, persidirbimas, nemokėjimas atsipalaiduoti ne tik išsekina nervų sistemą, mažina dėmesio koncentraciją, skatina išsiblaškymą, bet ir sumažina lytinį potraukį, sukelia erekcijos sutrikimų. Tai vadinamasis verslininko sindromas. Ilgą laiką nesureguliuotas darbo ir poilsio režimas padaro žmogų nedarbingą tiek profesinėje, tiek seksualinėje srityje. Nesėkmės lytiniame gyvenime sukelia frustraciją, neurozę, dar didesnį stresą. Užburtas ratas, galintis nulemti avariją“, – aiškino medicinos centro „Lorna“ gydytoja seksopatologė Irena Jonkuvienė. Tačiau, pasirodo, ir per didelis seksualumas gali tapti nelaimingo įvykio kelyje priežastimi. Kasdien į eismo įvykių vietas skubantis „Balticum“ televizijos laidos „Reidas“ redaktorius ir vedėjas Gintaras Vaičekauskas prisiminė kuriozinę situaciją, kai vairuotojas nesuvaldė mašinos ir nuvažiavo į krūmus, įsirėžė į stulpą, galinio vaizdo veidrodėlyje pamatęs, kaip keleivių porelė užsiima oraliniu seksu.

„Mazda” populiarumas vis auga
|

„Mazda” populiarumas vis auga

Pirmasis 2004 m. ketvirtis kompanijai „Mazda” buvo ypač sėkmingas. Kovo mėn. pardavimas Europoje pasiekė rekordiškai aukštą lygį. Lietuvoje naujieji „Mazda” modeliai taip pat sparčiai populiarėja. Mazda automobilių pardavimo augimas pasiekė rekordinį lygį. Europoje pirmąjį ketvirtį buvo įregistruota 33000 naujų automobilių Mazda ir pasiektas 39 % augimas, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai yra geriausias šio gamintojo rezultatas per visą savo gyvavimą. Suomijos rinkoje augimo tempas buvo dar didesnis: 2004 m. sausio – balandžio mėn. pasiektas po 4 % augimas, parduota 2282 vnt. automobilių, o tai netgi 57 % daugiau negu 2003 metais. Mazda modelių pardavimo augimas ypač įspūdingas Pietų Europoje: Italijoje – 157 %, Portugalijoje – 113 % ir Ispanijoje – 88 %. Mažų automobilių klasėje puikiai sekasi modeliui Mazda2 – pasiekta aukščiausia nei bet kada rinkos dalis. Prie Mazda sėkmės prisidėjo ir neseniai pristatytas naujasis kompaktinės klasės modelis Mazda3 – per 3 šių metų mėnesius parduota daugiau kaip 18 000 vnt. Kaip teigia gamintojai, tai net 25 % daugiau negu tikėtasi.

|

Tobulumas – nuoseklios evoliucijos rezultatas

Naujasis trečiosios klasės BMW akcentuoja savo techninį pranašumą tarp kitų kompaktinių sportinių limuzinų. Pretenzinga technika papildyta iki šiol šiai klasei neįprastais elementais pagal kliento pageidavimus. Be to, nauji varikliai teikia automobiliams dar daugiau galios… Ilgesnis atstumas tarp ratų ašių, trumpi variklio ir bagažinės dangčiai sukuria naujojo BMW siluetą, į kurį nepriekaištingai įsikomponuoja netgi durų rankenos. Vis dėlto trečiosios klasės atstovas lieka ištikimas BMW šeimos tradicijoms – tipiškas jo priekis su variklio dangtyje įtaisytomis grotelėmis. Tai yra nuoseklus pirmtako išvystymas pagal principą – nieko nauja, ta?čiau viskas nauja. Iš ankstesnio trečiosios klasės BMW neperimta nė vieno varžtelio.

|

Geriausias automobilis pasaulyje?

Nuo daugybės futuristinių formų dvidešimt pirmojo amžiaus prototipų, kurių demonstravimas parodose yra kiekvieno autokoncerno garbės reikalas, gali apsisukti galva. Bet šiuokart kalba eina apie realų, gyvą šiandienos automobilį, į kurį investuoti visi dvidešimtojo amžiaus pabaigos inžinierinės minties pasiekimai. Šį straipsnį verta perskaityti vien todėl, kad susipažinti kokių aukštumų žmonija pasiekė automobilizmo srityje tūkstantmečių sandūroje.

|

Paprasčiausiai – “mažyliai”

Retsykiais disuktuojant su europinio lygio atomobilių pramonės specialistais, ne kartą teko pastebėti, jog, tarkime, nemaža šių specialistų dalis kur maloniau ir nuoširdžiau kalba apie tokius automobilių modelius kaip “Toyota Yaris” bei “Peugeot 206” ir labai abejingai atsiliepia apie daugelio lietuvių automobilininkų svajones – “Porsche” arba “Ferarri”. Priežasačių keletas: brangių “superautomobilių” parduodamos tik kelios dešimtys tūkstančių. Gamintojui, žinoma, svarbu rūpintis šių modelių gamybos technologijomis, bet ne tiek, kiek dėmesio reikia skirti mažųjų gamybos technologijoms, kadangi pastarųjų tiražai – milijoniniai. Antra vertus, kaip sako tie patys specialistai, iš inžinerinės pusės sukurti gerą mažą masinio naudojimo automobilį yra kur kas sunkiau negu pagaminti “supermašiną”.

|

Septynios automobilio “CELICA” kartos

Automobilis ,,Celica” pirmą kartą visuomenei buvo pristatytas 1970 m. Tokijo automobilių parodoje (Tokyo Motor Show). Kompanijos ,,Toyota” naujas dvivietis automobilis buvo pagamintas, Japonijos rinkai adaptuojantis prie vakarietiškų tendencijų. Jis buvo sukurtas, tenkinant Jungtinių Valstijų ir Europos sportinių automobilių mėgėjų poreikius. Pirmą kartą Europoje automobilis ,,Celica” su 1,6 litro keturių cilindrų varikliu pasirodė 1971 m. viduryje. Truputį vėliau buvo paskelbta, kad populiaraus automobilio su atlenkiamu bagažinės dangčiu, turinčio 1,6 ir dviejų litrų variklį, serija pasirodys Japonijos rinkoje nuo 1973 m. balandžio. Tam tikrą laiką automobilis su atlenkiamu bagažinės dangčiu buvo pristatomas tik vietos rinkoje (pradėtas eksportuoti nuo 1976 m., būdamas ,,Metų modeliu”), tačiau jau pirmosios kartos automobiliui ,,Celica” buvo atlikti keli pakeitimai, ir jis pasiekė puikių rezultatų tiek vietiniuose, tiek užjūrio konkursuose.

|

Toyota Camry pakeitė išorę

Tvirtas “Camry” kėbulas atitinka visas šiuolaikines bei kelių ateinančių metų normas. Be to, “Camry” yra vienas iš nedaugelio modelių, Euro NCAP tvermės bandymuose gavęs keturias žvaigždutes iš penkių galimų. “Camry” ilgaamžiškumas yra pavyzdys daugumai konkurentų. Pagal Vokietijos technikos priežiūros darbuotojų susivienijimo (TÜV) automobilių bandymų centro turimą trūkumų patikrų statistiką “Camry” pripažintas geriausiu automobiliu pastarųjų penkerių bei šešerių metų automobilių grupėse.