2013 metų mados tendencijos
|

2013 metų mados tendencijos

2012-aisiais buvo madingi ryškūs neoninių spalvų drabužiai. Ir dabar jų pilnos parduotuvių lentynos. Tačiau neapsigaukite – šiemet tokios spalvos nėra itin populiarios. Nieko blogo, jei dėvime vieną ar kitą tokios spalvos drabužį ir jį žaismingai deriname su kitokių spalvų apdarais. Tačiau praėjusiais metais ši spalva taip uzurpavo mados pasaulį, kad ėmė atrodyti, jog žmonės vaikšto apsirengę Helovyno kostiumus: neoniniai tapo ne tik drabužiai, bet ir nagai, akių vokai, plaukai. Metas leisti šioms spalvoms pailsėti. Kita visiems jau spėjusi pabosti 2012-ųjų mados tendencija – metalo detalės. Metaliniais spygliukais buvo puošiami drabužiai, batai, rankinės, kiti aksesuarai. Būtų gerai, jei šiemet bent 60 proc. vilkimų drabužių neturėtų metalo detalių. Iš mados išeina ir įvairiais raštais bei spalvomis marginti džinsai. Dažna moteris džinsus dėvi beveik kiekvieną dieną. Tačiau kaip dažnai ji apsivelka, pavyzdžiui, leopardo kailio raštais margintą šį drabužį? Tad neleiskite pinigų veltui. Apskritai šiemet margi drabužiai nebebus tokie madingi. Net ir buvę itin populiarūs įvairių genčių raštais marginti audiniai užleis vietą paprastoms ir aiškioms linijoms.

Kaip išsirinkti kelnaites?
| | | |

Kaip išsirinkti kelnaites?

Koreguojančios kelnaitės (angl. „control briefs“) – tai tamprios medžiagos kelnaitės labai aukštu liemeniu (dažnai besibaigiančiu virš moters talijos), pilnai dengiančios moters klubus bei užpakaliuką ir suteikiančios moteriai dailesnes formas. Tokios kelnaitės dėvimos po prigludusiais rūbais, norint figūrai suteikti grakštesnes formas. Klasikinio kirpimo kelnaitės (angl. „briefs“) – tai kelnaitės aukštu liemeniu, pilnai dengiančios moters užpakaliuką ir klubus. Tokių kelnaičių juosmens linija baigiasi ties moters talija arba truputį žemiau, kojų angų kirpimo linija žema, besibaigianti truputį žemiau moters klubų. Klasikinio kirpimo kelnaitės su giliomis kojų angų iškirptėmis (angl. „high cut briefs“) – tai kelnaitės aukštu liemeniu, pilnai dengiančios moters užpakaliuką, tačiau nedengiančios klubų. Tokių kelnaičių juosmens linija baigiasi ties moters talija arba truputį žemiau, o kojų angų kirpimo linija atidengia klubus. Kelnaitės pažemintu liemeniu (angl. „hipsters“) – tai klasikinio kirpimo kelnaitės pilnai dengiančios užpakaliuką ir klubus, tačiau jų juosmens linija baigiasi ties klubais. Taigi tai tiesiog patrumpintas „klasikinio kirpimo kelnaičių“ variantas.

2012 metų mados tendencijos
|

2012 metų mados tendencijos

Net jeigu nesidomite mada ir naujausiomis jos tendencijomis, turbūt teko girdėti tą mistišką žodžių junginį: aukštoji mada (arba aukštasis siuvimas). Dar kitaip žinoma kaip haute couture, ji skiriasi nuo vadinamosios gatvės mados ar Prêt-à-Porter drabužių ir dažniausiai neturi nieko bendra su naujovėmis. Tik devyneri mados namai turi privilegiją naudoti šitą magišką etiketę, o vienas aukštosios mados rūbas kainuoja nuo šimto tūkstančių litų. Prabanga, kruopštumas ir išskirtinis dėmesys klientui yra trys pagrindai, kurie daro haute couture – aukštąją madą – išskirtinę. Prabangą užtikrina originalus drabužių dizainas ir aukštos kokybės audinių naudojimas. Rankomis siuvama kiekviena siūlė, taip pat ir papuošimo darbai, tokie kaip siuvinėjimas ar karoliukų pritvirtinimas. Įsivaizduokite vakarinę suknelę papuoštą tūkstančiais mažučių karoliukų: toks dekoravimas kelioms siuvėjoms užtrunka keletą savaičių! Net tik kruopštus darbas ar išskirtiniai audiniai sudaro didelę aukštosios mados drabužio kainą. Dizainerio prekės ženklas taip pat paverčia rūbą ypatingu. Papuošalai. Praėjusį sezoną dominavo maksimalizmas – jis išlieka ir 2012 m. pavasarį. Didelės sagės gali papuošti rankines, šalikus ir megztukus. Plačios masyvios apyrankės pabrėš rankos grakštumą. Šį pavasarį rinkitės apyrankes su pakabučiais. Populiarumo viršūnėje – auksinė grandinėlė su daržovių arba lašo formos pakabučiu, miniatiūriniais spalvingais karoliukais. Madingi gėlių formos žiedai. Ypač populiarūs raudonojo aukso papuošalai.

| |

Interjero dizaineriai savo idėjas galės realizuoti „Žirmūnų namuose”

Nekilnojamojo turto valdymo ir plėtros bendrovė „MG Valda”, bendradarbiaudama su ilgamečiu „Metų interjero” organizatoriumi www.interjeras.lt skelbia konkursą jauniems interjero dizaineriams ir kviečia sukurti originalius interjero projektus „Žirmūnų namų” butams. „Šiuo konkursu norime paskatinti jaunuosius kūrėjus pristatyti savo idėjas visuomenei ir įgyvendinti jas realybėje. Konkursui specialiai parinkome keturis vienodo išplanavimo butus, kad kartu su interjero specialistais galėtume žmonėms parodyti, jog vienodo išplanavimo butas gali atrodyti visiškai skirtingai ir priklauso tik nuo pasirinktų kūrybinių sprendimų”, – konkurso sumanymą pristatė UAB „MG Valda” direktorė Sigita Survilaitė – Mekionienė. Anot jos, konkurso dalyviams specialiai taikomas amžiaus apribojimas. „Konkurso dalyvių amžių apribojome iki 35 metų, kad jauni menininkai nebijotų teikti savo idėjų ir nemanytų, jog konkursuose visuomet nugali tik dešimtmečiais savo patirtį matuojantys profesionalai. Neabejojame, kad ir jauni interjero dizaineriai turi svarių, įdomių, racionalių ir originalių sumanymų. Be to, tai puikus būdas per savo darbus pristatyti save”, – pasakojo S. Survilaitė – Mekionienė. Tris konkurso nugalėtojus rinks šešių asmenų komisija, sudaryta iš kompetentingų architektų, interjero dizainerių bei „MG Valdos” specialistų, o vieną nugalėtoją bus patikėta išrinkti visuomenei internetinio balsavimo būdu ir būsimiesiems gyventojams, jau įsigijusiems butus „Žirmūnų namuose”.

Escada
| |

Escada

Dolce ir Gabbana yra be abejonės patys galingiausi ir įtakingiausi dizaineriai šiame mūsų laikotarpyje. Jų klientų sąrašą apima keletas geriausiai besirengiančių žmonių pasaulyje, tokių kaip Bechamai, Madonna ir Sophia Loren. Dolce studijavo mados dizainą Sicilijoje ir įgyjo patirties savo tėvų versle. Stefano Gabbana studijavo grafinį dizainą ir įgyjo nemažai darbo patirties madoje, dirbo asistentu atelje Milane, kur pora pirmą kartą susitiko 1980 metais. 1982 metais jie įkūrė pirmą savo mados konsultavimo atelje, ir 1985 metais jie pristatė savo pirmą kolekciją moterims Milane, užsitarnaudami šalies pripažinimą. Kolekcija buvo daugiausia namų gamybos, ir susidėjo iš sudėtingų konstrukcijų sistemų. Asmenybės, kurios įkvėpė šią kolekciją buvo italų aktorė Sophia Loren ir Anna Magnani. Vėliau dizaineriai įtraukė korsetines sukneles, gangsterių kostiumus su šviesiais ruoželiais ir seksualius juodus kostiumas. Vis dėlto tai buvo 1980 metų pabaigos apsilankymas Sicilijoje, kuris prisidėjo prie gundančių moters formų išaukštinimo. Dizainerių duetas toliau bandė sėkmę Japonijoje ir pasirašė sutartį su Kashiyama grupe. 1989 metais jie atidarė savo pirmą nedidelę madingų drabužių ir reikmenų parduotuvę Japonijoje ir po dviejų metų pristatė pirmą vyrų kolekciją. Iš esmės Dolce ir Gabbana yra žinomi dėl jų mėginimo padaryti taip, kad moteris atrodytų “fantastiškai seksualiai”.

Prada
| |

Prada

Yra tvirtai tikinčių, kad ji savo sielą pardavė velniui. Tik vargu ar nelabasis apsidžiaugs, sulaukęs šios „ledinės” moters savo karalystėje – dėl jos šaltumo pragarui gresia tikras ledynmetis.2003-iaisiais pasirodė knyga, sukėlusi tikrą furorą mados gerbėjų pasaulyje: „Ir velnias dėvi Pradą”. Jos autorė – buvusi amerikiečių mados žurnalo „Vogue” vyriausiosios redaktorės Annos Wintour asistentė Lauren Weisberger. Būtent šis faktas įžiebė iki šiol tebesitęsiančią diskusiją: ar baisioji Miranda – ta pati legendinė Anna Wintour? Pati Lauren tai neigia, tačiau panašumų tarp šių būtybių daugiau negu skirtumų. Jos abi globoja ir dosniai remia Niujorko „Metropolitan” muziejų ir sunkiai įsimena pavaldinių vardus. Abi turi mėgstamus daiktus, be kurių niekur nevaikšto: Miranda – baltą šalikėlį, Anna – didelius saulės akinius, kuriuos nešioja net prietemoje. Abi gimė Londone ir niekada nelankė koledžo. Abi dėvi „nulinio” dydžio drabužius ir nemėgsta užsibūti vakarėliuose – paprastai juose praleidžia 10-20 minučių ir dingsta namo. Abi mėgsta nesveiką maistą ir turi po du vaikus iš pirmosios santuokos. Net jų biurų interjeras labai panašus. Žurnalistai Anną Wintour krikštija įvairiai: „Liesa, išpuikusi, irzli perfekcionistė”, „Nuostabiai žavingas vabzdys”, „Šlykščiausia boba ir madų, ir leidybos pasaulyje”, „Mados pasaulio ikona”…

Chanel
| |

Chanel

Nuo pirmos savo skrybėlaičių parduotuvės atidarymo 1912-aisiais iki 1920-ųjų Gabrielė Koko Šanel (Gabrielle Coco Chanel) iškilo taip, jog tapo viena svarbiausių Paryžiaus drabužių modeliuotojų. Vietoj korseto moterims ji pasiūlė patogių kasdien tinkamų dėvėti drabužių: paprastų kostiumėlių, suknelių ir kelnių, taip pat drabužių papuošalų, kvepalų ir tekstilės gaminių.Nors tvirtino gimusi 1893 m. Auvergne, iš tiesų gimė 1883 m. Saumure. Jos motina dirbo vargšų prieglaudoje, kur ir gimė Gabrielė. Koko (Coco) ji pasivadino dar tuo metu, kai dainavo kavinėse ir koncertuose. Šis jos karjeros tarpsnis buvo gana trumpas – 1905-1908 m. Iš pradžių buvusi pasiturinčio karininko, vėliau – anglų pramonininko meilužė, ji pasinaudojo jų pinigais, kad 1910 m. Paryžiuje atidarytų skrybėlaičių parduotuvę, o vėliau – ir kituose miestuose. Šie du vyrai taip pat padėjo jai rasti klienčių tarp aukštuomenės moterų, ir jos paprastos skrybėlaitės tapo populiarios. Netrukus Šanel ėmė kurti madingus moteriškus drabužius – pirmoji prancūzų mados pasaulyje juos siuvo iš džersio. 1920-aisiais jos mados namai nepaprastai išsiplėtė, ir jos tiesaus kirpimo suknelės įtvirtino naują mados kryptį, kuriai buvo būdingas berniukiškas įvaizdis. Jos trumpi sijonai ir kasdieniškai atrodantys drabužiai buvo didelis kontrastas korsetų madai, kuri buvo populiari praėjusiais dešimtmečiais.

Versace
| |

Versace

Santo, Donatella ir Giani Versace užaugo Italijoje. Kol Gianni mokėsi iš siuvėjos motinos amato gudrybių, Donatella žaidė būdama jo kurybos mūza. Dar vienuolikos metų, ne pagal savo metus išsivysčiusi mergaite jau dažė šviesiai savo plaukus ir dėvėjo savo brolio Gianni sukurtus drabužius. Dizainerio darbas su trikotažu atvedė ji į Florenciją apie 1970-tųjų vidurį. Donatella sekė iš paskos. Kol ji studijavo universitete italų literatūrą, savaitgaliais ji puikiai leisdavo laiką su savo broliu ir jo kuriamos mados gerbėjų minia. Gianni persikėlė į Milaną ir Donatella dar kartą sekė paskui jį. 1978-aisiais, kai jis ryžtingai ėmėsi savo kompanijos veiklos, buvo suplanuota, kad Donatella kompanijoje dirbs kaip jo agentė. Šis planas greitai žlugo, nes dizaineris panoro savo seserį kompanijos veikloje matyti kaip mūzą ir kritikę. Nuo Gianni mirties Versace kompanija padidino savo vertę 250 – čia milijonų. 2004-ųjų liepą Donatellai buvo nustatyta priklausomybė kokainui, nuo kurios ji buvo pradėta gydyti reabilitacijos klinikoje. Paskutinį kartą ji viešai pasirodė 2006-tų birželį. Tai buvo Versace mados namų vyrų šou. Ji buvo labai sukūdusi ir dėvėjo peruką. Tikėtina, kad jos plaukai ėmė kristi dėl jos priklausomybės kokainui.

Jean Paul Gaultier
| |

Jean Paul Gaultier

Jean Paul Gaultier augęs šeimoje, kurioje vos pavykdavo sudurti galą su galu, Jeanas Paulis dažnai lankydavosi pas močiutę, buvusią medicinos seserį. Reikia pripažinti, kad močiutę jis turėjo ypatingą, namuose priimdavusią pacientes ir joms teikdavusią įvairią pagalbą – nuo sveikatos patarimų, iki Taro kortų pranašysčių, nuo aprangos derinimo iki veido kaukių. Būdamas šešerių Jeanas Paulis nemokėjo nei žaisti futbolo, nei karstytis ant skersinio, tačiau buvo matęs visas televizijos laidas ir puikiai piešė. „Aš piešdavau močiutės klienčių „prieš” ir „po” eskizus. „Prieš” būdavo dabartinis vaizdas, „po” – tai, ką mačiau per televizorių, pavyzdžiui, Ava Gardner. Labai įdėmiai klausydavausi močiutės patarimų. Ji mane išmokė, kiek daug galima pasiekti drabužiais ir išvaizda. Ir padėjo suprasti žmonių psichologiją – mada yra susijusi su žmonių poreikiais, net jei jie nesugeba jų suformuluoti”, – vaikystę prisimena dizaineris. Užaugęs moteriškoje kompanijoje (mama, močiutė, pusseserė) jis nesyk pripažino, kad šioji jam daug mielesnė nei vyriška. Išskyrus, jaunus vaikinus, žinoma. Jeanas Paulis atvirai prisipažįsta, kad jau paauglystėje skaitydamas Romeo ir Džuljetą suprato, jog Romeo jį domina kur kas labiau nei Džuljeta.

Carolina Herrera
| |

Carolina Herrera

María Carolina Josefina Pacanins gimė 1939 metų sausio 8-ąją Karakase, Venesueloje, Carolina Herrera yra tarptautiniu mastu įžymi dizainerė, kuri gimė su daug privilegijų. Ji gimė šeimoje, kuri apėmė politikus, valstybės veikėjus ir žemvaldžius, Herrera primygtinai reikalavo, kad nepaisant tapimo tarptautine keliautoja, kuris bendravo su karališkosios šeimos nariais, jos mama sukėlė jai tokią aistrą, kuri ir padėjo jai tapti kokia ji dabar yra. Herrera pradėjo savo mados liniją 1981 metais po šeimos iškeldinimo ir išsikraustymo į New Yorko miestą. Pradėdama su linija kuri atkreipė dėmesį, netrukus ji išsiplėtė iki kostiumų ir suknelių. Herrera toliau plėtojo savo prabangių produktų liniją daugelį metų įskaitant parfumeriją, vestuvines sukneles, rankines ir kitus aksesuarus. Taip pat ji bendradarbiavo su savo dukterimi Carolina Adriana kuriant savo 212 Men’s kvepalų linija ir produktų. Be to, ji išsišakojo su savo butikų linija vadinama CH Carolina Herrera. Herreros didžiausias lūžis prasidėjo kai mados įkona Žaklina Kennedy Onasis paprašė jos pradėti aprūpinti drabužiais. Ji rengė Onasis paskutinius dvyliką jos gyvenimo metų, įgydama kitus garsius klientus, kurie norėjo pamėgdžioti Žaklinos Onasis legendinį stilių. Šiandien, Herrera rengia daugelį garsių veidų per didesnius renginius. Jos kliento sąrašas apima Nicole Kidman, Shakira, Salma Hayek ir ypač Renee Zellweger, kuri net turėjo Herreros sukurtą vestuvinę suknelę.