Riedlenčių istorija
|

Riedlenčių istorija

Riedlenčių street style dvasios astsiradimas siejamas su serfingu. Jau 50-ųjų metų pabaigoje tingūs Kalifornijos ir Australijos serferiai pradėjo važinėti į paplūdimį stovėdami arba sėdėdami ant vėžimėlių pasiskolintų iš autodirbtuvių, ant kurių gulėdami automechanikai lysdavo po automobiliais. 1965 metais pasirodė pirmosios gamyklinės riedlentės. Oficialiai laikoma kad pirmuosius poliuretaninius ratukus riedlentėmis pagamino firma “Kryptonics”. Ilgą laiką skeitbordingas vystėsi kaip kažkokia cirko parodija – neįprasta akrobatika , kurios pagalba serferiai “stumdavo” laiką štormų metu. Tik 80-ųjų pradžioje taip vadinamame freestyle Rodney Mullen’as iš Floridos padarė pirmąjį ollie – šuolį, kuris buvo atliktas dėka lenkto lentos krašto. Tuo metu Kalifornijoje pirmieji skeiteriai pradėjo važinėti baseinuose ir tuščiuose drėkinimo kanaluose. Neilgai trukus atsirado pirmoji pro komanda, kuri važinėjo ant rampos. Lentų pardavimo apimtys sparčiai išaugo, bet visgi riedlentininkų komandos labiau priminė klajojantį cirką ir buvo atskirtos nuo jaunimo, visų pirma tuo, kad važinėti ant rampos buvo labai pavojinga (pamėgink nuvažiuoti nuo 3 ar net 5 metrų rampos) ir labai brangu (rampa kainavo mažiausiai 3 tūkst. dolerių). 80-ųjų viduryje jau buvo žinomos air’ų, salto, grab’ų, grind’ų ir slide’ų technikos, bet žiūrovų tai jau nebestebino, o masiniam judėjimui nebuvo kur vystytis ir tobulėti. Skeitų firmos užsidrinėjo… tačiau firma Powell-Peralta laiku parėmė jaunus skeiterius, kuriems lenta tapo dalimi, o jei tiksliau tai centrine viso gyvenimo ašimi.