Kategorija: Transportas

Aviacijos apžvalga

1990 m. buvo pradėta kurti nacionalinė oro transporto sistema, apimanti visas glaudžiai susijusias aviacijos veiklos sritis. Nors kiekvienos iš šių sričių uždaviniai ir funkcijos yra skirtingi, jas vienija bendras tikslas - saugus ir greitas keleivių bei krovinių gabenimas oru. Pagrindiniai įstatymai, reglamentuojantys civilinės aviacijos veiklą, yra LR Aviacijos ir LR Oro erdvės naudojimo įstatymai. Svarbiausi galiojantys poįstatyminiai aktai: Licencijų oro susisiekimui vykdyti išdavimo taisyklės; LR Oro erdvės naudojimo taisyklės; Civilinių orlaivių avarijų ir incidentų tyrimo nuostatai; Transporto paslaugų tarifų nustatymo ir taikymo tvarka;...

Pagrindinės civilinės aviacijos įmonės ir organizacijos

Tarptautinis Vilniaus oro uostas http://www.vilnius-airport.lt Statusas, priklausomybė - valstybės įmonė, Susisiekimo ministerija. Kategorija, klasė - I kat.,4 E. Nusileidimo - kilimo takas - asfaltbetonis, ilgis 2500 m., plotis 50 m., kursas 17-197, PCN 79. Atstumas nuo miesto - 5 km. Aviakompanijų, vykdančių reguliarius reisus, skaičius - 12. Galimas oro uosto pralaidumas per metus - 1500 000 keleivių, 20 000 tonų krovinių. Tarptautinis Kauno oro uostas http://www.kaunasair.lt/lt Statusas, priklausomybė - valstybės įmonė, Susisiekimo ministerija. Kategorija, klasė - Non kat., 4 E. Nusileidimo - kilimo takas -...

Blankus Kauno aviakompanijos likimas

Artimiausiu metu galutinai turėtų paaiškėti Kauno bendrovės "Aviakompanija Lietuva" likimas. Planuojama bendrovę perkelti į Palangą. Kai aviakompanijos vadovai bei Susisiekimo ministerijos atstovai prabilo ir apie galimą bendrovės likvidavimą, aviatoriai savo darbdavius apkaltino neūkiškumu bei tyčiniais veiksmais žlugdant kompaniją. Iš nuostolių neišbrendančios bendrovės "Aviakompanija Lietuva" veikla bei finansiniai rodikliai vertinami neigiamai, pasigirdo nuomonių, jog ji ateityje gali būti privatizuota arba net likviduota. Tačiau pirmiausiai tapo žinoma, kad aviakompanija paliks tarptautinį Kauno oro uostą bei išsikels į Palangą, kur turi dvi atstovybes. Kaunui iškilo grėsmė...

„Lietuvos” likimas – ant siūlo galo

Dėl savo likimo sunerimę Kauno aviakompanijos "Lietuva" darbuotojai artimiausiu metu ketina imtis žygių pas aukščiausius šalies pareigūnus su prašymu neskelbti bendrovei bankroto. Penktadienį susirinkusi "Lietuvos avialinijų" valdyba turėjo galutinai priimti verdiktą dėl "Lietuvos". Tačiau nesant galutinių konsultantų išvadų, sprendimas atidėtas savaitei. Šiais metais bendrovė dirba pelningai - pernai per pirmąjį pusmetį patyrusi 0,5 mln. litų nuostolį, šiemet per penkis mėnesius uždirbo 880 tūkst. litų grynojo pelno. Šių metų pirmieji keturi mėnesiai buvo labai sėkmingi - keleivių vežta beveik 13 tūkstančių, vietų užimtumas padidėjo...

Avialinijoms – lankstus privatizavimo būdas

Valstybės turto fondas (VTF), privatizuodamas nacionalinę oro bendrovę "Lietuvos avialinijos" (LAL), bandys sukurti pakankamai lanksčią programą. Pagal ją investuotojams būtų parduodama nuo 49 iki 51 proc. akcijų, galbūt suteikiant valdymo teisę. Kaip sakė VTF generalinis direktorius Povilas Milašauskas, pardavus 49 proc. akcijų, paprasčiausiu būdu būtų išsaugotas nacionalinio vežėjo statusas. Šis statusas garantuoja tam tikras lengvatas, bendrovės patikimumą bei saugumą, ypač skraidant į Rytus. Vyriausybė daugiau nei prieš metus yra nutarusi Vakarų investuotojams parduoti ne daugiau kaip 49 proc. LAL akcijų, ir šis nutarimas...