Kategorija: Žiniasklaida

Vieša diskusija su URM, kultūros ministerija, advokatais, „piratais” ir žurnalistu

Vasario 8d, Mokytojų namuose Mediatekoje vyko diskusija "ACTA ir laisvi informacijos mainai". Diskusijoje dalyvavo žurnalistas G. Gasiulis, architektas J. Ingelevičius, Piratų Partijos judėjimo atstovas J. Mikalauskas, stop-acta.lt atstovė J. Naujokaitytė, intelektinės nuosavybės teisės specialistai advokatas dr. S. Drazdauskas ir teisininkė D. Adomavičiūtė, Kultūros ministerijos Autorių teisių skyriaus vyriausioji specialistė G. Berasnevičiūtė, Teisingumo ministro patarėjas Tomas Baranovas ir Užsienio reikalų ministerijos atstovė. Gera iniciatyva, bet trūko konkrečių klausimų ir konkrečių atsakymų. Stop-acta.lt atstovė J. Naujokaitytė bandė užvesti ant kelio, bet dalyvių kalbos nukrypdavo apie...

Lietuviškos reklamos spindesys ir skurdas

Neetiška ar klaidinanti reklama gali pakenkti įmonės reputacijai, dėl tokios reklamos įmonė gali prarasti dalį klientų, tačiau nuo neetiško elgesio tai nesustabdo. Per 2010 metų pirmąjį pusmetį už klaidinančia reklama Lietuvos bendrovėms buvo skirta beveik 300 tūkst. litų baudų - dvigubai daugiau nei per pernai visus metus. Vienas didžiausių reklamos užsakovų Lietuvoje telekomunikacijų operatorius "Omnitel" - ne kartą baustas už klaidinančią reklamą. Vien 2009-2010 metais bendrovė gavo kelias baudas, o bendra jų vertė siekia 200 tūkst. litų. 2009 metais Konkurencijos taryba klaidinančiomis pripažino...

Klaidinanti reklama – populiarus kovos už rinką būdas

Nuo 2001-ųjų, kai Lietuvoje pradėta vykdyti reklamos priežiūra, dėl klaidinančios ir neleistinos reklamos Konkurencijos taryba (KT) jau yra priėmusi sprendimus daugiau nei pusšimtyje bylų. Įspėjimų įvairiems subjektams pateikta kur kas daugiau. Pasak specialistų, melu pagrįsta reklama yra visiškai netoleruotinas reiškinys laisvojoje rinkoje, tačiau kontrolieriai jokiu būdu neturėtų bausti už galimas interpretacijas, nes visada reikia palikti vietos ir sveikam protui. Kol kas skundus dėl klaidinančios reklamos Lietuvoje dažniausiai KT pateikia konkurentai, nors neatsilieka ir eiliniai vartotojai. Bene dažniausiai į kontrolierių akiratį patenka neva lieknėjimą...

Netinkamą reklamą jau galima apskųsti internetu

Gyventojų bei įmonių vertinimu, neteisingą, įžeidžiamą, klaidinančią ar kitaip žalingą reklamą galima apskųsti internetu. Skundą galima užpildyti reklamos agentūrų, užsakovų bei žiniasklaidos atstovų asociacijos Lietuvos reklamos biuro (LRB) sukurtoje interneto svetainėje „Reklamosbiuras.lt". „Stengsimės, kad žmonės labai aiškiai žinotų, kur galima kreiptis dėl neetiškos, įžeidžiamos reklamos", - antradienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė LRB valdybos ir komisijos pirmininkas Marius Jovaiša. Visi skundai bus nagrinėjami nemokamai, tačiau skųstis negalima anonimiškai - būtina nurodyti savo vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis. LRB nenagrinės internetu gautų skundų, iškilusių tarp...

Nepadori reklama grįžta bumerangu

Erotinės reklamos kūrėjai perprato austrų psichologo Sigmundo Freudo teiginį, kad žmogus nuolat jaučia sekso alkį ir mirties baimę, ir tuo pasinaudojo, dažnai peržengdami bet kokias padorumo ir moralės ribas. Moterį žeminanti reklama bumerangu atsisuko prieš pačią moterį, tokią išvadą pateikė amerikiečių psichologai. Lietuva - ne išimtis: nepadori reklama veržiasi į rinką, ir visuomenėje dėl abejotinos reklamos kilo triukšmas. Kas apgins moterį, kuri yra žeminama reklamoje? Modelių agentūros "Modilina" vadovė Jolanta Sadauskienė teigė, kad kiekviena solidi agentūra atsako už savo modelius ir jaunų merginų...

LKD Jaunimas ragina su neetiška reklama kovoti ryžtingiau

Lietuvos krikščionių demokratų jaunimas reiškia įsitikinimą, kad dėl neetiškos reklamos turėtų būti baudžiami ne tik reklamos gamintojai (užsakovai), bet ir jos skleidėjai. "Darosi apmaudu stebėti, kad mūsų teisės aktai beveik nenumato realios atsakomybės už moralinių ir etikos normų pažeidimus, nes neva nėra realių svertų įvertinti, ar reklama morali, ar ne. Be abejonės, tokiomis spragomis naudojasi reklamų kūrėjai bei jų užsakovai, vaikydamiesi pelno ir nepaisydami jokių normų",- teigia jie. Pasak LKD jaunimo, susirūpinti silpna reklamos kontrolės sistema dėl moralinių ir etikos normų pažeidimų verčia...

Šokiruojamos reklamos užsakovams – užnugaris

Skandalingai pagarsėjusi Krekenavos agrofirma dar kartą viešai spjovė į moralės ir etikos normas. Su Viktoru Uspaskichu siejama įmonė praleido pro ausis rekomendacijas nutraukti reklamos „Kas laimės Krekenavos vokelį" kampaniją. Įtariama, kad mėsos perdirbimo įmonė gali jaustis rami dėl patikimo užnugario – Teisingumo ministerijai pavaldžios Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos (NVTAT), kuri įpareigota drausminti Reklamos įstatymo pažeidėjus. „Cinizmo viršūnė", – tokiais žodžiais Krekenavos agrofirmos reklamą, kurioje komerciniais tikslais eskaluojamas neteisėtai vokeliuose mokamų atlyginimų skandalas, įvertino Lietuvos reklamos biuro asociacijos valdybos pirmininkas Marius Jovaiša. Neseniai...

Lytinius organus imituojančios reklamos: uždraustas Fordo mados genialumas

Italijos reklamos kontrolės (IAP) institutas uždraudė demonstruoti dizainerio Tomo Fordo akinių nuo saulės ir kvepalų reklamas, kuriose imituojami subtiliai pridengti lytiniai organai. Organizacija IAP, atlikusi tyrimą, nustatė, kad reklamų turinys pernelyg vulgarus ir peržengiantis padorumo ribas. Organizacijos taryba savo sprendimą argumentavo, teigdama, kad tokio pobūdžio reklamos skatina įžeidžiantį požiūrį į moterį ir žemina moterį apskritai. Nuotraukos su šia reklama buvo išspausdintos itališkoje žurnalo „Vogue" versijoje ir dar keliuose leidiniuose, tačiau po šio nuotraukų publikavo jas uždrausta viešinti. Tomo Fordo mados namams patarta ieškoti...

Tiesiog reklama su nuoga moterimi?

Pamenu, kaip nustebau išvydęs Akropolyje atsidariusio „ElektroMarkt" pirmą reklamą, kviečiančią visus apsidairyti ir prisipirkti. Nuoga moteris, rankomis laikanti savo grožybes. Greičiausiai tam, kad nepamestų... Ir dar tokiame dideliame plakate, kad per kilometrą viską iki smulkmenų apžiūrėti gali.Manau, Vilnius buvo pilnas jos „papų" ir akinamos šypsenos. Kaip ir kiekvienas vyras, likau sužavėtas jos nenatūraliu, retušuotu grožiu. Tačiau vėliau ėmiau galvoti galva. Kaip ar kuo ji susijusi su buitine technika - taip ir liko neaišku. Ir kodėl nuoga? Raginimas namų šeimininkėms virtuvėje išsirengti? Nors ne,...

Reklama – su aiškiu religiniu kokybės ženklu

Vis dažniau susiduriame su nauju reiškiniu – reklamose ima šmėžuoti religiniai simboliai. Vaizdo klipuose, lauko stenduose, etiketėse ir iškabose jie dažnai naudojami kaip paprasčiausi kultūriniai elementai, tačiau toks religinės tematikos eskalavimas retai lieka nepastebėtas ir sukelia tam tikrų prieštaravimų. Ar tai reiškia, kad kėsinamasi iškraipyti krikščioniško tikėjimo esmę, pajuokti jį? O gal kaip tik vyksta naujų komunikacijos formų paieška, kai, atrodytų, rimti dalykai panaudojami su lengva humoro ir parodijos doze? Pagaliau lieka atviras klausimas, kiek apčiuopiamos naudos atneša tokia reklama jos užsakovams? Pastaruoju...